Slavia pojišťovna je jednou z nejstarších komerčních pojišťoven na českém trhu a zároveň patří mezi nejvýznamnější poskytovatele zdravotního pojištění pro cizince, kteří se rozhodli žít v ČR. Jana Vlčka, obchodního ředitele Slavia pojišťovny, jsme se zeptali na několik otázek, které jsou v souvislosti se zdravotním pojištěním cizinců v ČR často diskutovány.

Ing. Mgr. Jan Vlček je obchodním ředitelem SLAVIA pojišťovny od roku 2015
Od našich čtenářů dostáváme dotazy na výběr vhodného typu zdravotního pojištění cizinců. Mohl byste, prosím, v krátkosti vysvětlit, jak se v nabídce vašeho pojištění orientovat, podle jakých kritérií vybírat konkrétní produkt?
Komerční zdravotní pojištění cizinců lze rozdělit na dva druhy, prvním je zdravotní pojištění nutné a neodkladné péče.
Tento produkt je určen zejména cizincům, kteří plánují v Česku zůstat po dobu kratší než devadesát dnů. Sjednat ho ale můžete až na dva roky.

Dále nabízíme komplexní zdravotní pojištění, které je vhodné pro cizince, kteří se v Česku zdrží déle než tři měsíce, případně žádají o dlouhodobý nebo trvalý pobyt.
Obecně více klientů využívá pojištění komplexní zdravotní péče, protože nabízí kvalitní ochranu proti širokému spektru rizik, která mohou cizince v ČR potkat. Přitom se jedná o pojistný produkt za velmi přijatelnou cenu.
Na oficiálních stránkách pojišťovny nabízíte také možnost sjednání zdravotního pojištění cizinců online. Jaké to má výhody oproti sjednání pojištění osobně na vaší pobočce?
Stejně jako autopojištění, cestovní pojištění nebo pojištění domova, i zdravotní pojištění cizinců je u Slavia pojišťovny možné sjednat on-line.
Výhodou je rychlost a dostupnost, potřebné dokumenty jsou klientovi zaslány elektronicky, okamžitě a bezpečně můžete provést také platbu za pojištění. Všem klientům i zájemcům o informace je k dispozici také call centrum, kde mohou 24 hodin denně získávat konkrétní informace. Pomáhají jim operátoři komunikující v pěti světových jazycích. Klienti Slavia pojišťovny zde mohou nahlásit nemoci a úrazy v ČR i v zahraničí, pracovníci centra pomohou vyhledat vhodné zdravotnické zařízení a zajistit další služby.
Mnoho našich čtenářů si sjednává pojištění cizinců přes různé zprostředkovatele a studentské agentury. Bohužel, v minulosti se již stalo, že při ověření na cizinecké policii jejich smlouvy nebyly v pojišťovně zprostředkovateli doloženy. Může se toto stát i u online sjednání pojištění?
K podobným případům při elektronickém sjednání smlouvy a přenosu dat on-line dojít nemůže. Bezpečnost je mnohem vyšší než pokud podpis smlouvy zajišťuje zprostředkovatel.
Pokud smlouva od zprostředkovatele nedoputuje v pořádku do pojišťovny, klientovi může vzniknout mnoho nepříjemností.
Existuje možnost, jak si klient může sám ověřit, zdali je jeho smlouva platná?
Ano, u Slavia pojišťovny může klient kdykoliv zavolat na naši infolinku a ujistit se, že jeho smlouva je opravdu platná. Zároveň si může ověřit také datum, od kdy bude nutné uzavřít další navazující smlouvu a získá zde i další podrobné informace ke své pojistné smlouvě.
V dnešní době se Česká republika stává stále atraktivnější destinací pro studenty ze zahraničí. Nabízíte nějaká zvýhodnění v podobě studentského pojištění cizinců?
Slavia pojišťovna je mezi studenty velmi oblíbená. Nabízíme jim speciální studentskou sazbu, která zohledňuje jejich potřeby a aktivity na území České republiky.
A doporučil byste studentům spíše nutnou a neodkladnou zdravotní péči nebo komplexní zdravotní pojištění cizinců?
Rozhodně bych se přiklonil k pojištění komplexní zdravotní péče. Cenový rozdíl je zanedbatelný a přitom v případě pojištění komplexní péče získáváte pro jednotlivá rizika vyšší limity krytí.
Zaznamenali jsme mezi našimi čtenáři dobré ohlasy na vaše smluvní zdravotnická zařízení a kvalitní servis v rámci vašich asistenčních služeb. Přesto, plánujete do budoucna další rozšíření vaší sítě smluvních zdravotnických zařízení?
Jsem rád, že se projevila naše vytrvalá práce posledních let, kdy jsme zvyšovali kapacitu smluvních zdravotnických zařízení.Velkou péči věnujeme také výběru našich partnerů, kteří jsou klientům v případě zdravotních komplikací připraveni pomoci. Dbáme na pečlivé pokrytí všech lokalit a smluvní partnery vybíráme také s ohledem na odbornou a jazykovou vybavenost lékařů. Na tento a následující rok plánujeme další významné zvýšení počtu smluvních zdravotních zařízení.
V poslední době se stále častěji diskutuje o tom, jestli mají být všichni cizinci automaticky zahrnuti do veřejného systému zdravotnictví. Jaký si myslíte, že by to mělo dopad pro českou ekonomiku?
Jsem přesvědčen, že pokud by se soukromé zdravotní pojištění cizinců přesunulo do veřejného systému, byla by celá tato agenda pro stát nesmírně nákladná a administrativně náročná.I soukromým pojišťovnám trvalo roky, než se naučily celý systém efektivně spravovat.
V Evropě je aktuálním tématem imigrace, která se může v budoucnu dotýkat i České republiky. Znamenal by nárůst počtu cizinců i změny v nabídce vašich pojistných produktů a jejich cen?
Nikoliv. Imigranti, nebo uprchlíci, jak jsou nyní chápáni v širším kontextu lidé přicházející do Evropy ze zemí, kde probíhají válečné konflikty, jsou pojištěni v rámci veřejného systému, takže trh soukromého zdravotního pojištění cizinců se jich netýká.
Od našich čtenářů máme pozitivní ohlasy na pojištění cizinců SLAVIA pojišťovny. Mohl byste vyzdvihnout několik předností, které máte oproti konkurenčním pojišťovnám?
Myslím, že naši klienti nejvíce oceňují již zmíněnou širokou síť zdravotnických zařízení, která jsou dostupná ve všech krajích, a na která se mohou spolehnout, pokud je potkají jakékoliv zdravotní komplikace.
Naši klienti však oceňují také dobře fungující systém proplácení jednotlivých pojistných událostí, rychlé a bezproblémové sjednání smlouvy on-line a profesionální péči naší asistenční služby, která je připravena klientům pomoci 24 hodin denně a komunikuje v pěti jazycích.